Machaut: Helas! pour quoy virent onques mi oueil
Corde mesto
Libera me (M12)

Three-voice motet.

Sources: Machaut Manuscripts A B C E & G

Lyrics

Helas! pour quoy virent onques mi oueil
Ma chiere dame au tres plaisant accueil,
Pour qui je vif en tel martire
Que je ne congnois joie de ire?
N'onques Amour ne me vost enrichir
Tant que j'eüsse un espoir de joïr,
Ne je ne puis encor rien esperer
Que tout ne soit pour moy desesperer.
Dont vraiement plus chier eüsse,
Quant ma dame vi, que je fusse
Sans yex ou que mes corps tel cuer eüst
Que ja mais jour dame amer ne peüst
Qu'en li veoir je conquis mort crueuse
Et mon vivant vie avoir dolereuse,
Puis qu'einsi est que pité ne merci
Ses crueus cuers ne vuet avoir de mi.
Las! elle het mon preu et ma santé,
Pour ce que j'ain s'onneur et sa biauté,
Et si la serf de cuer en tel cremour
Que nulle riens ne li pri, eins l'aour.
Et c'est raisons c'on quiert souvent
Ce qu'on n'a de l'avoir talent.
S'aim miex einsi ma dolour endurer
Qu'elle me fust plus dure par rouver;
Car s'el savoit que s'amour souhaidier
Eüsse osé, ja mais ne m'aroit chier.
Et se l'aim tant que s'en ce monde avoie
Un seul souhait, einsi souhaideroie
Que s'amour fust envers trestous d'un fuer,
Fors vers celui qui l'aimme de mon cuer.
Par tel raison suis povres assazés,
Quant je plus vueil ce dont plus sui grevés:
Dont ne doit nuls pleindre ce que j'endure,
Quant j'aim seur tout ce qui n'a de moy cure.

Corde mesto
Cantando conqueror,
Semper presto
Serviens maceror,
Sub honesto
Gestu totus teror
Et infesto
Casu remuneror.
In derisum
Fortuna te ponis
Das arrisum,
Expers rationis,
Et obrisum
Malis; sed a bonis
Tollis risum
Et abis cum donis.
Spernens cece
Fortune tedia,
Utor prece
Cum penitentia,
Culpe fece
Ut lauto venia
Michi nece
Promatur gloria.

Libera me.


Discography

  1. Zig-Zag Territoires ZZT 021002 [CDx2]
    Machaut - Les Motets
    Ensemble Musica Nova
    Rec.: 2002


Please see the Machaut index page for an introduction, discussion of methodology, and notes on this project.

To Machaut index page

To Early Music FAQ

Pierre-F. Roberge
Todd M. McComb